Peníze nerostou na stromech. Na čem se dá v podnikání ušetřit?

Začátky podnikání nejsou žádný med. Naopak jde o období plné starostí a zvýšených nákladů. Pokud jste se přesto nenechali odradit, ale hledáte způsoby, jak minimalizovat finanční zátěž, máme pro vás několik praktických tipů.

Kancelář? Pravděpodobně nepotřebujete!

Pronájem kanceláře není levná záležitost. Většina moderních firem přitom může jet stejně efektivně i v home office režimu. Zvažte proto, zda je pro vás skutečně nezbytné platit za prostory, když si můžete doma vytvořit pracovnu. Anebo si na zahradě postavte menší montovaný domek. Ročně díky tomu ušetříte desítky až stovky tisíc korun. Bez ohledu na místo, ze kterého budete řídit firmu, můžete výrazně snížit provozní náklady. Například ekonomickými tonery do tiskárny, odběrem levnější energie a přechodem na výhodnější mobilní tarif.

Software na míru? Zbytečně drahý!

Možná ještě větší částky ušetříte rozumným výběrem softwarového vybavení. Například takové webové stránky můžete spustit i na WordPressu, což je open-source platforma, kterou využívají i giganti jako Microsoft news či BBC America. Stejným způsobem přistupujte k informačním systémům. Bez CRM se sice neobejdete, ale nemusíte si ho nechat programovat na míru. Skvělou volbou je český systém CRM eWay-CRM, který vám poslouží i jako sofistikovaný marketingový nástroj a program pro řízení projektů. https://www.youtube.com/watch?v=IW7MRze_4iA

Ušetřit se dá i na marketingu

Jestli je něco drahé, pak je to neefektivní reklama. Jenomže bez propagace je úspěch v podnikání prakticky nedosažitelný – tak jak na marketingu rozumně ušetřit? Některé aktivity dost možná zvládnete sami – bez pomoci odborníků z reklamky. Na internetu je množství komplexních návodů, jak ke zviditelnění služeb a zboží využívat sociální sítě apod. Anebo se obraťte na influencery, kteří jsou otevření tzv. barterovému obchodu. Výměnou za vaše zboží zviditelní vaší značku napříč jejich cílovou skupinou. Důležité je, aby byla totožná s tou vaší.

Publikováno: 30. 09. 2022

Kategorie: Podnikání

Autor: Milena Dvořáková