Co to je dropshipping a jak z něj vytěžit maximum?

Dropshipping je unikátní obchodní model, který poprvé spatřil světlo světa v zámoří. V USA je velmi oblíbený a využívají ho především internetové obchody a on-line podnikatelé, kteří nemají dostatečné vysoký kapitál na nákup vlastního zboží. Podnikatelé často nemají ani vlastní skladovací prostory a pracovní síly a proto je pro ně mnohem výhodnější využívat možností, které jim nabízí právě dropshipping. Kromě podnikatelů si mohou e-shopem přivydělat i maminky na mateřské dovolené či lidé s jiným zaměstnáním.

Alfa a omega je marketing

Také dropshippingový e-shop vyžaduje adekvátní propagaci. Provozovatel se může vydat cestou optimalizace pro vyhledávače, placené reklamy nebo třeba influencer marketingu - a samozřejmě kombinace všech zmíněných metod. Ve všech směrech vám cestu k výdělečnému e-shopu usnadní spolupráce s odborníky, jejichž služby si můžete objednat například na PR Yardu (https//pryard.com). PR Yard je tržiště placených článků, kde nakoupíte PR článek v navštěvovaném magazínu, tak i post od známé influencerky.

Jak "dropshop" funguje?

E-shop, který je postaven na dropshippingovém modelu nepřichází do kontaktu s prodávaným zbožím, ale využívá XML feed od dodavatele. V e-shopu je tak totožné zboží, které nabízí dodavatel. Tok objednávek by měl být naprosto bezproblémový a dodavatel je vyřizuje ihned poté, co mu je provozovatel dropshippingového e-shopu přepošle. V praxi probíhá obchod následně. Zákazník si zakoupí produkt na e-shopu a koupí si ho. Provozovatel e-shopu přepošle objednávku dodavateli a ten zašle zboží za velkoobchodní cenu. Dropshipper poté expeduje balík se svými kontaktními údaji a prodá ho za maloobchodní cenu. Řeší také následné reklamace či nevyzvednuté zboží.  

Publikováno: 08. 11. 2019

Kategorie: Podnikání

Autor: Milena Dvořáková