Česká republika jako chudý stát? Tuzemské e-shopy v loni utržily přes 130 miliard korun

Nákupy přes internetové obchody se staly hitem nejenom pro mladé nadšence, ale i starší generace. Téměř by se dalo říct, že neexistuje produkt, který by se přes internet nedal koupit. Řeč je i o potravinách, které jsou na internetu běžně k sehnání. V České republice totiž existují dvě konkurenční firmy, které podnikají v potravinách. Přes internet si objednáte jídlo a následně už jenom vyčkáváte na to, než vám ho přivezou. Proč jsme ale nakousli internetové obchody? Podíváme se pod pokličku nákupům přes internet. Odhadli byste celkové internetové roční tržby České republiky, co se týče eshopů? Jestliže ne, ani se snad o to nepokoušejte, nejspíš byste byli daleko od pravdivé částky.

Růst se rok od roku zvyšuje

Lidé si na nákupy přes internetové obchody zvykli natolik, že se tržby e-commerce každým rokem zvyšují. Zákon je na straně zákazníka a umožňuje jim zcela bez důvodu produkt vrátit. Navíc technologie se neustále posouvají, takže se už nemusíte bát, že by vás někdo okradl. Pokud se tedy nechystáte platit předem v internetovém obchodě, jehož vznik byl zahájen před necelým týdnem. Další výhodou internetových obchodů je mnohem větší nabídka produktů. Internetový obchod je jednoduše řečeno skladem pro obchody. Rozdíl je pouze v tom, že tento sklad se nikdy nenaplní. Kamenné prodejny jsou omezené a nenabízí tolik prostoru, co webové stránky.

Kolik Češi utrácí v internetových obchodech?

Za rok 2018 padl nový rekord. Částka se přehoupla přes hranici 130 miliard českých korun. Očekávaný nárůst pro rok 2019 je odhadem podle statistik v rozmezí od 8 do 15 procent. Představte si, že se tabulkové výpočty vyplní a v roce 2019 tak Češi v internetových obchodech nechají přibližně o 13 miliard více. Díky nákupům a útratám finančních prostředků se České internetové obchody posouvají směrem nahoru. Problém je ovšem v jejich počtu. V České republice se denně otevře a zavře neskutečné množství internetových obchodů. Kdo by to byl řekl, že jich je u nás už přes 40 tisíc. Nejčastěji se nové internetové prodejny otevírají v době Vánoc.

Publikováno: 18. 03. 2019

Kategorie: Finance

Autor: Milena Dvořáková