Koupili jste špatnou věc v internetovém obchodě? Na své peníze máte nárok!

Koupili jste si přes internetový obchod zboží, které jste o pár dní později dostali jako dárek? Máte teď dva stejné produkty a nevíte, co s tím? Řešením je vrácení zboží. Buďte však opatrní, konkrétní internetový obchod se může v této části pozastavit a tahanice potrvají několik dní až týdnů. Ze zákona ovšem máte na vrácení zboží nárok. Jde přece o vaše finanční prostředky, a jestliže to vzdáte, vyhodíte tím své peníze oknem. Pozvěte za ně raději svůj protějšek na dobrou večeři. Kromě dvou stejných věcí existují i další případy, kdy musíte sáhnout po reklamaci. Jedním z takových je například nesprávná velikost oblečení.

Ze zákona můžete zboží vrátit

Je pravdou, že ze zákona můžete zboží vrátit, ale je nutné znát základní informace o tom, jak byste to měli provést. Ne každá věc se dá vrátit. Moderní internetové obchody budou mít nejspíš na svých stránkách samostatnou rubriku o odstoupení od smlouvy. Bude se jednat s největší pravděpodobností o formulář, který musíte vyplnit a odeslat. Máte dvě možnosti, jak to uděláte. Buď to formulář zašlete poštou, nebo prostřednictvím emailů.

Maximálně 14 dnů od převzetí zboží

Zákonná lhůta platí pouze prvních 14 dnů od data, kdy jste si zboží převzali. Jestliže tedy stihnete podat formulář včas, začne vám běžet nová lhůta. Ta je rovněž stanovena na 14 dní, což je doba, kdy musíte vámi zakoupený produkt poslat nazpět.

Jak je to s celkovými náklady a co vrátit opravdu nemůžete?

V případě vyjednávání svých práv máte nárok na celkovou částku, a to včetně zaplacených financí za dopravu. Nenechte se přesvědčovat o opačném názoru. Internetový obchod je vám povinný vrátit veškeré náklady týkající se jak nákupu, tak přepravy. Jaké zboží nelze vrátit? V žádném případě nevrátíte zboží, které jste během prvních čtrnácti dnů používali. Zboží nesmí být nijak poškozeno a využíváno. Jednoduše řečeno musí být plně připraveno pro nový prodej.

Publikováno: 18. 03. 2019

Kategorie: Finance

Autor: Milena Dvořáková